Alla inlägg den 8 februari 2017

Av Andrea - 8 februari 2017 16:44

Hej!
Jag har haft en konstig dag, nästan som en osammanhängande dröm.

Kortfattat:
På morgonen och under lektionerna fram till lunch fick vi labba med citrusfrukter och få dem att leda ström. Citroner är bäst om någon undrar, haha. Först skulle vi knåda dem och det fick händerna att lukta citron resten av förmiddagen. Efter det fick vi se en 50 minuters lång föreläsning om batterier (ur tråkig) i ett litet klassrum vi aldrig brukar vara i. Gissa vad jag fick syn på därinne efter 40 minuter av monotont prat i mörkret under en klädhängare? Jo...

Kaninberget!
Varför har de inte kastat det?? Fick panik. Dagens skratt helt klart. Tänka att det faktiskt var ett år sedan? Sjukt...

Till lunch åt vi den gamla klassikern köttfärssås och spaghetti, vegetarisk version. Vad kallar man det då? Quornfärsås? Jag lagade en egen här om veckan på en vegofärs från "anamma" som faktiskt blev himla god. Kan rekommendera!
Sedan var det gemensam aktivitet med fika som alltid var tredje vecka. En man kom för att prata om mänskliga rättigheter och denna gång lyxade skolan till det med att bjuda alla på semlor!

En väldigt random dag men fick energi av det. Nu ska jag äta mat och pappa ska blanda drinkar. Hans senaste fixidé.

Hej så länge, ha det bra!

Presentation

Hej! Välkommen till min blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards