Alla inlägg den 9 november 2016

Av Andrea - 9 november 2016 18:25

This day is just perfect.

Hej på er alla snöbollar!

Denna dag är helt hysterisk. Vaknade som vanligt imorse, såg att Trump ledde valet. Pappa erbjöd skjuts till skolan och jag blev lättad då det var problem med bussarna. Vi hamnade i köer då alla bilar halkade runt och klättrade fram över snön. Alla körde mot rött i korsningen, alla körde i 30 km/h, två lastbilar hade kört fast i en backe. Såg även en buss som sladdat och vi trodde den gått av på mitten, så skruvad var den.

Det brukar ta 10 min med bilen men nu tog det 30 min att komma halvvägs... så jag fick hoppa ut och pulsa genom snön. Såg ut som en snögubbe när jag kom fram en timme försent till skolan... har aldrig kommit försent innan. Trodde faktiskt att ingen skulle vara där men det var förvånansvärt många.
Sedan såg vi en film om Afrika där barnen fick tänderna hackade för att de skulle ha huggiga framtänder... och vi såg en sopbil köra fast utanför fönstret.
Efter det såg vi att valet var bestämt. Trump var president.
Sedan hade vi lunch och gemensam fika med föreläsning om rymden. Det var faktiskt dagens höjdpunkt då han var väldigt engagerad och bra. Vi fick annat än Trump att tänka på skämtade han om.
När det var slut var det dags att åka hem. Åka... Ha! Alla bussar var inställda så jag fick promenera igen. Heela vägen denna gång och i en ännu värre snöstorm.
Efter bara någon kilometer stoppade en berusad gubbe mig med en systemkasse i handen. "Är det inte härligt med snön som knarrar under skorna!", utbrast han och fortsatte prata med mig i 10 minuter mitt i snön innan han hälsade mig en bra dag och drog vidare. Haha!

När jag nästan var hemma kollade jag på mobilen och såg att jag gått i över en timme. Hade missat 7 samtal från pappa, en klasskompis som ville ha hjälp med matten och flera meddelanden från olika håll. Brukar inte hända haha kändes som allt var hysteriskt.

När jag äntligen var hemma var jag helt insnöad. Mina nya jeans och kängor hade kommit hem också trots trafikkaoset. Sedan sa pappa sa att han köpt pepparkakor och det gjorde mig så himla glad!
Nu tittar jag på nyheterna om valet igen. 

Känns inte som jag sett snö på 5 år. Har mest varit slask och bara snöat i februari när man vill ha vår. Men i år gick det fort. Det var en lång sommar sedan BAM världens vinter. Inte ens träden hänger med. Vissa har inte hunnit tappa bladen eller ens bytt färg.

Hoppas ni mår bra!

Presentation

Hej! Välkommen till min blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards