Alla inlägg den 9 januari 2016

Av Andrea - 9 januari 2016 16:28


Det blir lite magiskt med hästarna tycker jag.


Ny serie: Miss Fisher's Murder Mysteries. Jag är fortfarande fast i Downtown Abbey, jag och mamma ska börja på säsong 4. Men jag kunde inte låta bli att kika på den här också när den kom upp på Netflix. Har sett 2 avsnitt redan.
De är så olika fast de nästan utspelar sig under samma årtal. Serierna är så vackra att titta på.

Uppdatering från dagen:

Alltså NÄE. Jag hade laddat upp med bananglass åt oss alla i tre olika smaker för ikväll. Jordnötssmör, hallon&blåbär, och mango minsann.

Det var dags för Downtown Abbey, jag och mamma har kollat flera avsnitt varje kväll och nu är vi på säsong 4. Vi trodde vi genomlidigt det värsta när viktiga personer dog och försvann från serien. 

Men så händer något fruktansvärt en av karaktärerna man bryr sig om och som man har följt så länge. Jag visste inte ens att serien skulle innehålla sådanna mörka teman. Jag måste söka på innehållsbeskrivningen eller vad fasen det heter för jag hade gärna velat bli varnad. (Spoiler i vit text) "Våldtäktsscenen med Anna.

Jag är rätt upprörd just nu. Jag väljer alltid att kolla på lättsammare filmer. Jag vet inte ens om jag vill se mer nu. Jag klarar inte av att se tunga draman eller verklighetsstrogna filmer. Den här serien har alltid kännts så romantisk, även när det var krig och död.

Nej, USCH. Hur ska det gå? Hur ska det sluta?  

Presentation

Hej! Välkommen till min blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards