Alla inlägg den 5 januari 2016

Av Andrea - 5 januari 2016 10:49

10:45 Just nu sitter jag i väntrummet. Jag ska laga hålet i tanden om en kvart. Det börjar suga till i magen. Jag har svårt att slappna av. Det känns som jag är här varje dag. Det är skidsport på TV och två tanter i väntrummet. En pratar med finlandssvensk brytning i telefon och den andra läser en tidning.


10:54 *Aaaah* Är stel som en pinne. Har allt hår i ansiktet och det sticker i ögonen. Jag undrar om jag måste säga till att jag äter allergitabletter?


11:25 Jag får reda på att jag är en timme för tidig. Men hjälp! Om 20 minuter från och med nu är det alltså dags att laga hålet...


11:58 Det går en svensk såpa på TV med dramatiska repliker.

"Du vill inte gifta dig med mig för att du är obotligt sjuk", säger tanten.

"Nä, jag vill gifta mig med dig. Du har goda ögon", svarar gubben.

"Och för att jag kan steka potatisplättar."

"Haha, ja."


13:28 Nu är jag hemma och klar med lagningen. Den syns inte och det gör inte ont. Det var bara väldigt obehagligt. Men inte lika obehagligt som när jag drog ut tänder. Skräcken för bedövningssprutan är uppgraderad däremot. Trodde att jag var klar med den. 

De var iallafall jätte snälla mot mig. De berättade hur mycket det var kvar och om de skulle öppna fönstret. Jag trodde inte att jag kunde andas vid ett tillfälle. Det luktade rök och ilade och det smakade typ mjölk(..?) när de borrade. Jag gick därifrån med två nya tandborstar och en liten rabatt för att jag hade väntat så länge innan. Snällt!

Presentation

Hej! Välkommen till min blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards