Alla inlägg under november 2015

Av Andrea - 18 november 2015 14:37

Idag åt jag gröt till frukost för ovanlighetens skull. Lättare att tugga med ömma tänder. Dessutom känner jag knappt någon smak pågrund av förkylningen! Man får passa på att vara nyttigare när det går.

Annars har jag kollat på kommande trailers i SF appen, haha, för jag måste gå på bio snart. På IMAX! Men jag vet inte vad som kommer gå just där förutom Mockingjay och Star Wars...
Helst vill jag se något annat, då priset är dyrare. Får nöja mig med Mockingjay annars, har ändå sett de andra delarna av Hunger games.
Skrattade iallafall åt en kommande film som heter Stolthet och fördom och ZOMBIES. Vad är det för knas?

Hej hopp!

Av Andrea - 17 november 2015 19:13

Idag blev det dubbla tandläkarbesök. Det första var hos folktandvården, det andra var hos tandregleringen.
Pust och stön vad jag är trött på att kolla mina tänder nu. Haha...

Fick jag lust att skratta när jag satt i väntrummet innan första besöket. Det var en killes tur att gå in och han snavade på sin egen fot. Tandläkaren frågade med stora ögon hur det var med honom, och han svarade att foten hade somnat. 

Jahaja.

Sedan var det min tur.
Jag fick som tur inte någon hostattack under tiden jag låg där. Istället fick jag reda på att jag hade ett litet hål i en visdomstand...
Jag har aldrig haft hål innan, jag fasar inför lagningen nu.

Elände på elände.

Skyller på tandställningen. Den sitter i vägen och gör det svårt att borsta.
Jaja, det går ju inte att åka tillbaka i tiden och borsta nogrannare nu, så jag får lova mig själv att jag aldrig ska ha några hål igen. 


När jag skulle till tandregleringen fick jag bråttom. På vägen till bussen ville grannkatten stoppa mig för att bli klappad. 

När jag kom till tågstationen förstod jag inte vart tåget gick, så jag missade den jag hade planerat att ta.
Fick klättra i en klätterställning för att komma till perongen istället.

Där var det iskallt och trist.

Tills jag fick en Snapchat från Vicky som sa att hon stod på andra sidan.


Fick genast Adeles låt i huvudet såklart.

Haha 

 

När jag var hos tandregleringen sedan fick jag två nya klossar längre in. Sedan fick jag bort fjädrarna och den tjockaste tråden. Det känns lättare i munnen nu men ömt. Nästa gång är det nog inte långt kvar innan tandställningen tas bort!


På vägen hem var grannkatten kvar och kom fram för att hälsa igen. Haha.

Av Andrea - 16 november 2015 16:44

Snö?!
Haha och så är det sol när jag måste vara inne hos tandläkaren hela dagen. "Hela dagen".

Jag har fått astma pågrund av min förkylning också. Alla i min familj hatar på mig just nu för att jag hostar hela tiden. FÖRLÅT!
Jag undrar hur det ska gå imorgon då när jag är hos tandläkaren... Haha.
Vi får väl se!

Av Andrea - 15 november 2015 14:45

Idag besökte jag det nya köpcentret. Jag är så glad att vi åkte dit innan det blev för mycket folk. Vi var klara vid 14 och då var det kö in.

Jag är tyvärr super duper fattig just nu så jag kunde inte shoppa. Jag hade även med mig en egen "matsäck". Det såg ut som att jag åt chokladbollar till lunch haha. Men det är dadelbollar, så... liite nyttigare iallafall. Hehe.
Jag ska börja med middagen snart så att jag får i mig något vettigare.

Alltså, VIP delen och IMAX bion är på min bucketlist måste jag säga. Så fort det går en bio jag vill se så ska jag ha pengar och gå på den!
Det gick inte att fånga på bild, men det var stort därinne.

Sedan såg vi en skojig cykel...


Av Andrea - 14 november 2015 16:17
Av Andrea - 13 november 2015 20:36

Den här videon är ju som gjord till mig! Mina favoritbritter just nu bakar KLADDKAKA! 

Av Andrea - 12 november 2015 18:29

Matilda gjorde en nyttigare glass till oss idag. Den blev jätte god och kylde ner min hals och mitt huvud.
Jag har blivit sjuk. Kände mig hängig först idag, men jag har varit krasslig i halsen och snuvig hela veckan. Dock mindre än vad jag brukar vara. Därför förstod jag inte om det var allergi eller förkylning eftersom jag numera vaknar täppt i näsan varje morgon. Vid allergi har man iförsig inte ont i halsen.
Får ta och sova mig frisk!

Jordnötssmör + fryst banan. Enkelt och gott.

Stackars Chaisy. Han är lite ledsen nu för tiden. Jag kan inte gosa med honom längre och måste stänga honom ute från mitt rum :(

Av Andrea - 12 november 2015 09:48

Hej på er!
Det här kanske inte är så roligt för er att läsa om. Det handlar mest om mina egna minnen.

Jag har läst min egna blogg idag.
Japp.
Att titta igenom sina gamla blogginlägg röjer upp blandade känslor. Jag skrev mycket interna skämt, hade hysteriskt flummiga innehåll och allmänt hysteriska texter. Klart att jag tycker att det är kul att läsa om det!

Skriver jag fortfarande på det sättet? Jag vet faktiskt inte om min "berättarröst" har förändrats genom åren. Jag vet bara att jag har förändrats på andra sätt. Vissa inlägg fick mig att skratta högt. Humorn är nog densamma. Andra inlägg fick mig att gnissla tänder. Jag har absolut inte samma åsikter eller matvanor till exempel.

Jag var nog flummigare förr. En riktigt fnissig tonåring som kunde skratta åt allt. Jag vet att jag använde ordet hysteriskt en hel del. Nu vet jag varför.
Det var jag som var hysterisk.

Det här till exempel, April 2013. Vart kom allt ifrån?

Hahah jag har skrattat hela morgonen åt olika inlägg. Det känns verkligen inte som att det är jag som har skrivit dem.

Med syfte på andra inlägg och minnen, så har jag nästan glömt bort allt som hänt under gymnasietiden. Jag hade väl någon slags "topp" som 16-17 åring, som jag inte visste om då. Jag skrattade mycket varje dag. Allt var enklare, även om jag inte trodde det då.
Alltså åh, jag börjar sakna en hel del nu!

Gamla konversationer var roliga att läsa igen också. Kik som jag använde förut har jag inte längre så det var kul att få se vad man skrev där.

Minnen som varit luddiga kommer genast tillbaka med mer klarhet.
Minnen från snabbnudelsoppan med mollusker i...

Hahah vi verkade tycka att det var svårare att fixa en färdig rätt som bara behövde varmt vatten, än att laga vanlig mat från grunden.
Men det kanske bara är bra?
Kram!

Presentation

Hej! Välkommen till min blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards