Alla inlägg den 1 november 2015

Av Andrea - 1 november 2015 10:10

Som jag hade längtat efter just denna stund. Äntligen blev det dags!

Första kvällen blev det musikal. Iiih! Bästa kvällen på länge.
Äntligen skulle jag få se Wicked som jag hade längtat efter i, vad kan det ha varit, ett halvår?

Därinne såldes t-shirts och muggar och en massa fanprylar av olika slag. Alla lampor hade även grönt sken. Min lillasyster ville köpa en tröja efter men den var slutsåld.

Det var så längesedan jag såg en riktig teater. Och jag har aldrig varit på en sådan här. Så fint och den där draken i taket rörde på sig sedan och lyste i ögonen.

Såklart kom den där mänskliga giraffen och satte sig precis framför mig och skymde halva scenen.
Här satt jag ändå lutad åt höger haha.

Tillbaka till musikalen, åh!
Den var jätte bra. Sångarna och musiken var fantastisk. Dräkterna var otroliga! Älskar att det var så blandat med folk i olika åldrar men ändå var alla lika inne i teatern.
Det enda som var svårt att hänga med i var deras brittiska. Hehe. Jag förstod inte mycket när de pratade och de flesta skämten missade jag, men handlingen var ändå lätt att greppa.
~Ett tips! Du måste ha sett originalet Trollkarlen från Oz om du vill förstå handlingen i Wicked!~

Lyx var det också. I mellanakten beställde vi glass!

Av Andrea - 1 november 2015 09:33

Affärerna är så häftiga, jag måste tillbaka snart. Finns inget att göra nu när man kommit hem. Ligger i soffan och skrollar på mobilen haha.
Där gick vi knappt förbi en enda affär utan att kolla in den. Allting är så stort. Ändå har man bara varit och sett en pytteliten smula av hela London.

Vi åt mest asiatisk mat, för engelsk mat är inte den bästa direkt. Det kändes som att vi var tillbaka i Asien ibland.

En liten del av Asien tillexempel:

Såg de där onigiri:sarna i flera japanska shopar. Och sushi på hyllor! Blev över exalterad av allt skojigt som fanns.

Vi testade en slags "bulle" utanför bara för att jag sett dem äta något liknande i Kung Fu panda. Haha.
En med curry i var jätte god!

Deras Chinatown var också häftigt!

Det ovanför är ett ställe som heter Kingly court. Googla på bilder! Super mysigt.
Där åt jag en sushi med tonfisk faktiskt, helt spontant...
Men Gud så god den var!
Kände knappt fisken för att den smälte i munnen. Så fin.

En annan dag åt vi nudelsoppa. Jag visste inte vad jag valde på menyn, något med spicy pork. Blev så besviken först när de ställde fram en brun sörja med lite fläsk på. Men jag dömde den för fort! Den var jätte god den med.

Kort inlägg om vad jag gör just nu:
Vilar. Min hälsodata går bokstavligen ner i botten. Hoppsan hejsan!

Presentation

Hej! Välkommen till min blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards