Direktlänk till inlägg 1 november 2015

London del 3

Av Andrea - 1 november 2015 10:10

Som jag hade längtat efter just denna stund. Äntligen blev det dags!

Första kvällen blev det musikal. Iiih! Bästa kvällen på länge.
Äntligen skulle jag få se Wicked som jag hade längtat efter i, vad kan det ha varit, ett halvår?

Därinne såldes t-shirts och muggar och en massa fanprylar av olika slag. Alla lampor hade även grönt sken. Min lillasyster ville köpa en tröja efter men den var slutsåld.

Det var så längesedan jag såg en riktig teater. Och jag har aldrig varit på en sådan här. Så fint och den där draken i taket rörde på sig sedan och lyste i ögonen.

Såklart kom den där mänskliga giraffen och satte sig precis framför mig och skymde halva scenen.
Här satt jag ändå lutad åt höger haha.

Tillbaka till musikalen, åh!
Den var jätte bra. Sångarna och musiken var fantastisk. Dräkterna var otroliga! Älskar att det var så blandat med folk i olika åldrar men ändå var alla lika inne i teatern.
Det enda som var svårt att hänga med i var deras brittiska. Hehe. Jag förstod inte mycket när de pratade och de flesta skämten missade jag, men handlingen var ändå lätt att greppa.
~Ett tips! Du måste ha sett originalet Trollkarlen från Oz om du vill förstå handlingen i Wicked!~

Lyx var det också. I mellanakten beställde vi glass!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andrea - 14 juli 2017 19:25

  Det var ju bara ett måste att inleda med detta på min födelsedag. För ja, idag blir jag 22! *kastar konfetti*   Hej föresten! Idag har det bara bakats och bakats. Det har luktat konditori i hela huset men när mamma skalade en gurka, då l...

Av Andrea - 23 juni 2017 18:59


Hoppas ni har det bra vart ni än befinner er just nu! Idag var jag och familjen i Vaxholm och strosade, vi åt brunch och fikade vid vattnet. Det här måste vara typ första gången det var fint väder på midsommar, det var strålande sol! Annars har de...

Av Andrea - 12 juni 2017 08:18

Hallå på er! Jag har blivit så bortskämd i helgen. I fredags var det SKOLAVSLUTNING, äntligen är det över!! På morgonen samlades klassen hemma hos en klasskompis för en champagnefrukost. Det var mysigt och vi hade den bästa stunden på hela året me...

Av Andrea - 4 juni 2017 10:03

Hejsan, hoppas allt är bra med er! Igår var jag och Vicky inne på restaurangernas dag. Det var sjukt mycket folk överallt och Stockholms maraton var ivägen när vi kom upp från tunnelbanan. Fick gå ner igen och upp i andra utgången. Väl inne på fe...

Av Andrea - 30 maj 2017 11:25

Hej igen, hoppas allt är bra!Med mig är det bättre, dock har jag lyssnat på X antal mordfall sedan i söndags så att jag blivit vettskrämd för allt och alla. Verkar ha blivit mitt nya intresse...Mordpodden (lyssnat på allt) och sedan några stycken av ...

Presentation

Hej! Välkommen till min blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards