Alla inlägg den 30 augusti 2013

Av Andrea - 30 augusti 2013 18:59

Halloj! Kom hem från skolan idag med som trött kämpe på cykel som längtar efter helg. Småflugorna smattrar mot en som duggregn. Huuww!

Idag har varit en rolig dag :) Vi hade bild hela dagen. Övade på att måla äpplen i akvareller och guud jag har inte ritat på hela sommaren. Det såg ut som gula fläckar med lite bruna fläckar hohoho.
Sen hade vi estetisk kommunikation då vi ska få samarbeta (mer en tidigare) med musikklassen pluuuus alla 2:or i ett musikal project! Det blir en ny version av musicalen Cats som ska spelas av musikeleverna.

Det ska bli riktigt kul! Just nu är vi alla (min grupp som valt kostymerna iaf vad jag vet) as taggade^^ Som första uppgiften har vi fått ett manus var på varje katt. Genom det ska vi tänka ut karaktären och teckna upp den med mänsklig kropp, associerar och kläder men personen ska ha katthuvud. Så då måste man ju tänka ut en ras som passar karaktärens personlighet x) Känns väldigt spännande och jag ska försöka börja skissa lite snart! Måste ju ändå det så småningom!

Nu sitter jag utmattad i soffan med matkoma efter äppelpaj. Att man aldrig lär sig x)

Presentation

Hej! Välkommen till min blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards