Alla inlägg den 7 juli 2013

Av Andrea - 7 juli 2013 23:26

Idag tog vi en tripp ut i skärgården med Vaxholmsbåt till Sandhamn. Rikemans ö och ja det var väldigt fint och speciellt x) Fina båtar överallt och dyra hus vid vattnet med egna bryggor och stränder... Såg en liten ö med ett hus med en "lekstuga" bredvid. Det var en liten Borg som såg äkta ut i sten med flaggstång och allt precis vid kanten på klippan...

Vi tillbringade det mesta av dagen på stranden. På en liten klippa där jag somnade och brände upp näsa, lår och halva armarna... Jätte fint!
Bakom oss satt 3 ungar och sjöng en klappramsa om och om igen som jag aldrig hört förut. Nu kan jag hela utantill.
Och höll på att dö av skratt när vi väntade på båten på hemvägen. En ca 15 årig kille satt på bänken bredvid mig och pappa med sin pappa och sin storebror samma ålder som mig ungefär. Pappan var rätt stor och både han och äldre brorsan åt från varsin chipspåse och drack redbull och pepsi. Den yngre var jätte sur och satt och gnällde
"Asså seriöst jag mår illa på riktigt! Ni ger mig bara skit mat! jag vill inte ha chips!! Jag vill ha riktig mat!"
Pappan "Aha då vet jag det till nästa gång, vill du ha lite skit?" Och räcker fram påsen till pojken som håller på att börja grina.
Det är min pappas humor och han vänder sig om till mig och jag ser att han vill skratta och jag slår på honom att han ska hålla tyst för det är hemskt och för att dom sitter preciiis intill liksom. Då kommer mamma och Matilda tillbaka från sin lilla rundtur. Matilda skuttar fram till mig med en plastpåse och säger "Vi köpte mat iallafall! Nä jag bara skämta" och så drar hon fram en chipspåse.
Och jag får typ anfall för det blir hysteriskt.
Sen åkte vi hem mot Vaxholm igen och åt mat på båten. Blev kött och potatis. Lite segt och man mådde lite illa när vågorna gjorde båten gungig.
Men nu ska jag ta en dusch!

Och om ni undrar x) den stackars killen på bänken fick som tur gå till kiosken och köpa två bananer tillsist. För hans mamma var lika borta hon och frågade om han ville ha läsk istället osv xD dör.

En massa Kalle ankor kom marscherande då och då. Det är sjö militärer x) pappa var en sån fick jag veta.

Bomb som sagt x) dagen var lång men väldigt fin ute på skärgården :)
Kram<3

Presentation

Hej! Välkommen till min blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards