Alla inlägg under oktober 2013

Av Andrea - 18 oktober 2013 23:05

Den här dagen var bara konstig... Har förträngt det mesta av den redan. Vet inte varför men jag gillade inte denna dag x) Fick isf avsluta den med godis och hembakad pizza! Weeeey!

...

Av Andrea - 17 oktober 2013 17:31

För jag har inget att skriva om :P Kommer blanda ihop den här bloggen med skolbloggen ._.

Men haha så söt lilla Bosse xD

Hahaha!!! Vi läser om kristendomen/ judendomen nu, gamla testamentet i Bibeln... Bara för det måste jag lägga upp min absoluta favorit... IGEN örrmaaagöörd!!

Och lite nakenbilder, ~Han~ gillar sånt...

Av Andrea - 13 oktober 2013 17:57

Rubriken är namnet på en kort bok, 200 sidor, som jag läste ut idag. Lite omtumlad eftersom den var lite speciell. Författaren "skriver om" kända sagor och det rör till det lite haha. Man blir lite "men NEIN" och "oj..?" och "men va...".
Det här är tillexempel en "liten" snutt av Tummelisas kapitel. (Berättad ur svalans perspektiv, men den är omgjord och de båda är människor och det är älvakungen i slutet med.)

Hehe är på tårögdshumör idag så jag blev åååh:ig... Mm... Stackars svalan! höhö lite speciellt som sagt x) men är i sago-mood nu när det är höst. Den sagoberättande årstiden, som sedan ger en lite spökaktiga känsla av att det snart är halloween... Och för att jag måste fantisera ihop både en novell och barnbok!

Av Andrea - 12 oktober 2013 15:27

Igår gjorde mamma fredagsmys. "Chips" av kål... Väldigt underliga i smaken må jag säga.

Och hahaha Vicky! Sorgligt nog kommer det där att vara jag usch usch!

Av Andrea - 11 oktober 2013 14:55

Haallåå Älläähr? Sista dagen på vår frilagda vecka nåå :( Vet inte om jag fått nån bättre idé till mitt arbete egentligen...

Iaf, igår försökte jag skissa lite men kom inte fram till något. Hade bara skrivkurs annars och jag måste hitta på en novell. Gaah kommer blanda ihop allt!
På kvällen satt jag och Elin på ett möte på UMO som var lite småroligt x).
Hemma igen kollade jag på "hela Sverige bakar" för inspiration till boken.

Idag hade vi psykologi där vi pratade om sömn och drömmar.
På bilden fick vi "redovisa" vad som hänt i veckan... Lite pinsamt eftersom jag inte har gjort nåt på min bok dåra... -.-
Nu sitter jag sömnig i soffan och försöker fundera ihop nåt. En liten drake, ett hus av en stubbe, tårtor, 4 personer som heter Anemone, Timothy, Will och Noah, en kung eller släkting??... Inget makar sense! Jahajaja x) äsch barnböcker brukar väl inte vara särskilt logiska? Eller? X)

Jahopp. Jag plockade precis bort ett blont hårstrå på mig själv. Ajaj hårt satt det oxå och JA jag fotade haha. Tillsammans med ett mörkt som jag annars har xP jag får inte bli blond bokstavligen, ingen kommer låta mig öppna munnen o_o* wäääh...

Så är det typ rött längre upp, så himla knäppt. Måste vara hur slitet som helst fast att jag klippte av 20 cm förra veckan typ.

Haha hej... ja jag har tråkigt...

Av Andrea - 9 oktober 2013 22:31

Det är så skönt med frilagd vecka. De enda vanliga är att vi måste gå på IV-valen. Men ledig är inte rätt ord, idag har det jobbats effektivt! Gillar denna vecka ändå, känns skönt att få jobba med bara bildämnen.

Idag har jag jobbat på min barnbok, har äntligen en idé som känns bra! Iallafall just nu x) Har skissat lite oxå men ska fortsätta med det imorgon.
Sen kom en nakenmodell till skolan för kroki. Det blev inte så jobbigt som jag trodde, bara just i början. När man väl målade tänkte man bara på vad man gjorde -försöka få ner något på pappret innan tiden går ut- istället för på hur pinsamt och synd det är om modellen osv haha xP
Sen vare snack om CATSmusikalen. Vi fick träffa musikarna och visa upp våra tankar om deras kostymer och personligheter (det var faktiskt pinsammare...) och alla teatergubbar/tanter som ska bedömma allt, the proo's liksom.
Hjälp vad stressigt för nu känns det plötsligt på riktigt! De tror man kan spruta ut idéer, sen sorterar dom ändå bort allt man lyckas få fram... Det här blir "första" seriösa arbetet vi gör. Jag är inte van att ta så mycket kritik så det känns läskigt men ändå spännande. Och jag är glad att min och Linneas karaktärer "sitter ihop" för då känner jag mig inte helt ensam och ansvarig! Teatermänniskorna är roliga också allt var hysteriskt. "Var är Pär?! Han sitter där!" Och så har de värsta idéerna "Ja och i akt två, kan det inte komma ner ett träd som dom är i?! Jaa och hur ska man dela på bordet mitt i showen?" Haha deras tankar om musikalen är väldigt svåra att hänga med i, riktiga konstnärs typer xP Meen jag ser fram emot allt när det är klart! ^^

Här är lite krokibilder, vissa blev riktigt fula men några blev jag ändå nöjd med. Dom är ritade i blyerts, kol, annan torrare kol och bläck, målade på högst 8 min, 4 min och 30-någonting sekunder som lägst. Vet inte om man ser :P men dom på kortare tid typ 4 min tyckte jag blev bättre!

Haha lite speciellt! Och Gud jag måste börja rita igen som innan sommaren, kändes helt stelt i fingrarna idag och ovant o_o

Av Andrea - 8 oktober 2013 22:24

.... Beskriver heeeela min dag så perfekt.

Skrev just världens text om just VARFÖR. The big orsak. Och tro det eller ej så försvann just hela. Den här dagen har inte vart bra. Orkar inte beskriva mer en så.

Tillbringade 2 timmar här. Mm, punkt.

Det enda jag ätit idag. Mm, punkt.

Godnatt.

Av Andrea - 6 oktober 2013 22:09

Hallå igen, sista inlägget x)

Kollade på vinterjackor och såklart är jag ute försent igeeen för nu kommer vårjackorna in -.- helknäppt system det där, orkar inte. Men hittade en med pappas hjälp och hoppas den blir braa.

Ååh fint hår! sa jag och mamma bara amen du har ju så!
NEIN! Inte alls, önskar att det skulle ligga såå rakt vågit volymigt. Skulle behöva föna och kamma med rundborste, platta och ha i mosser osv!
En gåta är: Hur orkar vissa tjejer hålla på med styling och shopping hela tiden??? :O haha vet någon vart man kan köpa lite ork någonstans, tipsa mig, latmasken! x)

Presentation

Hej! Välkommen till min blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards