Alla inlägg under juli 2014

Av Andrea - 12 juli 2014 17:20

På natten drömde jag en mardröm om att halva mitt huvud, framsidan av hårbottnen uppfläktes efter en dusch. Det var helt rött och fullt av sårskorpor som kliade... Sedan började jag dagen med spänningshuvudvärk. Jag försökte slappna av. Låg i sängen, soffan och ute i solstolen och läste Harry Potter. Men huvudvärken gick inte över. Jag åt en såndär micropizza och drack vatten. För min familj åkte till Vaxholm men jag ville inte följa med. Morgonen övergick till en avskyvärd eftermiddag. Huvudet snurrade, jag var ensam, tog tempen men jag hade ingen som helst feber, fick panik och började kallsvettas. Tryckte i mig två alvedon efter att ha googlat på skillnaden mellan migrän och huvudverk hah... Sen försökte jag släcka ner och sova men då kom kväljningarna och jag fattade grejen. Började må illa och magen var knäpp. Uuuh satt i säkert en halvtimme och hostade torrluft men kände hur magen vände sig och jag ville inget annat än att få ut allt jobbigt. Heh började gråta för att jag inte spydde... Jag har knappt ätit något på hela dagen och åt bara glass igårkväll och man vet att det alltid känns bättre efteråt så... Aa det var kaos. Men sen kom det och det var äckligt och inte en frälsning och så ringde jag mamma. Haha att alla jämt är borta när man behöver dom. Efter att ha suttit och druckit vatten på golvet för att sluta skaka lyckades jag städa allt och nu mår jag bra. Det känns inte som det hänt. Eller jo det hugger fortfarande lite i magen. Men ändå, hel knasigt. Men jag är glad för jag är iallafall inte magsjuk. Jag undrar bara vad jag kan ha ätit för dåligt...

Hur har eran lördag varit?

Av Andrea - 11 juli 2014 22:42

Tro det eller ej men nu har jag suttit hela dagen och läst min första Harry Potter bok. Slowpoke på den. Tycker att den är rätt rolig. Den är liksom lite lustig hela tiden men jag får allt större lust att läsa den på engelska istället. Det tråkiga är att jag inte riktigt får mig en egen bild av karaktärerna. Jag har ju bara sett filmerna och det e dem jag ser framför mig och det förstör lite.
Annars har jag proppat i mig glass och jordgubbar idag! (Och varit på arbetsförmedlingen.)

Av Andrea - 9 juli 2014 12:02

Brasilien: WTF?!
Tyskland: WTF?!
Allihopa som tittar på vm: WTF?!
Hemsk match igår tur att jag valde att heja på Tyskland eftersom det är europeiskt... Men tycker synd om stackars Brasilien för jag gillar dom, men fick skrattanfall några gånger. Hoppas dom lyckas ta brons eller iaf få tillbaka lite stolthet :P

Av Andrea - 7 juli 2014 20:20

Nu har jag ätit "sushi" och planerat veckan lite grann. Åh vill se matchen imorrn kväll oxå! Helt plötsligt tittar man på fotboll ._. Måste shoppa kläder och träna! Och solaaa.

Hahaha så söt xD

Av Andrea - 7 juli 2014 17:49

Usch mina studentbilder har kommit och jag är missnöjd som attans! Jag vill inte ha så fula bilder på mig själv för jag vill inte minnas den bästa dagen i mitt liv såhär. Kommer ju glömma de riktiga BRA känslorna!
Jag tänker skicka tillbaka dem på bara mig men de andra vill jag spara för de är på klassen och alla i skolan.

Idag var vi på en strand hela dagen. Det var lite störande för precis bredvid var det nakenbad. Och nakenbadarna höll sig inte på andra sidan så alla vi andra behövde se mer en nödvändigt, så äckliga. Kändes inte så kul att grilla korv med bröd då.

Sen ville mamma fota mitt hår haha.

Det här vet jag inte varför jag skrattade åt men aja:

Av Andrea - 5 juli 2014 23:42

Det blev "22 jump street" och den var roligare än vad jag trodde. Blev så härlig känsla också när det var fullsatt och alla skrattar! Filmen var hysterisk x) tror det var min första komedifilm på bio :O brukar bara se animerat (hehe) och något slags fantasyaction-aktigt. Aa iförsig var denna action också.
Nu sitter jag och slötittar på fotboll igen med pappa. Hah! jag såg hela matchen igår, fattar inte.
Nu blev jag sugen på sushi... Vicky åt en sushirulle i en söt påse/papperskasse och nu vill jag också ha en haha. Sen är jag sugen på att gå ut och parta men det har jag varit i två dagar xP äsch det får vänta till nästa helg eller så. Snart fyller jag ju år... Men imorrn ska jag passa Matilda, på måndag kommer jag inte ihåg men någonting händer och på tisdag blir det "jobb"ångest. Nej det ska gå bra, det är inget farligt, jag ska våga fråga! Wääh andas!

Av Andrea - 5 juli 2014 13:10

Nu har jag ätit så att jag nästan spyr. Ligger med matkoma i soffan... Värt!

Idag var vi och plockade jordgubbar. Jisses vad mycket det blev och vi fick allihopa utslag på armarna. Jag vet inte riktigt vad det kan bero på? Nåt slags gräspollen säkert. På vägen hem stannade pappa vid Ica och köpte glass, mjölk och grädde. Själv föredrar jag egentligen att äta dom som de är. Men tog lite vaniljglass till första portionen.
Till ikväll planerar jag att få plats med en mellanpoppcorn höh.

När magen är proppfull av jordgubbar, då är det sommar på riktigt!

Av Andrea - 4 juli 2014 20:33

Gud vad jag ätit många hamburgare i år tycker jag haha. Men den här var den första goda plus första goda hemmagjorda. Det var riktigt fint kött uppe från Slaktarn, tror det var det som gjorde det. Jösses vad kräsen jag känner mig. Vi åt tillsammans med familj 2. Sen grilla vi marshmallows och jag smakade Cherry Coke och den var rätt god. Kändes tomt utan dig Julia!
Chai och Charlie funkar bra tillsammans nu, de vågar nosa på varandra iallafall haha x) Imorrn blir det bio med Vicky!

Presentation

Hej! Välkommen till min blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards