Alla inlägg den 23 juli 2016

Av Andrea - 23 juli 2016 11:18

Godmorgon!
Jag kom hem från ytterligare en mini tripp i förrgår. Då var jag och familjen i Norrland och hälsade på farmor och farfar.

Det var jätte mysigt där och det var på tiden att vi hälsade på. Sist vi var där var för kanske... 15... år sedan... Herre Gud. Jag hade inte så många minnen av landstället så det var kul att få se det igen.
Sov ovanligt bra där och det var märkligt för jag drömde typ nonstop. Dessutom gick det ett tåg utanför som gnisslade så högt att det kändes som det for rätt igenom rummet en gång varannan timme. Det var lite jobbigt för då vaknade man varje gång haha.

Vi var där 3 dagar. Sista dagen fiskade vi och jag fick beröm för mina kast. Dock fick ingen av oss fisk. Det var väldigt varmt och soligt så fisken orkade väl inte med det där.
Efter det åkte vi till ett spa där vi fikade? Vid de enorma glasfönsterna hade man utsikt över allting. Gick inte att fånga på bild hur vackert det var.

Nästa dag åkte vi hem. Vi fick med oss en fisk som de fångat en annan dag. Den åt vi till middag senare med vår egna potatis som var jätte pluttiga. Vilken mini portion.

Hej så länge!

Av Andrea - 23 juli 2016 00:12

Hej!
Idag har jag haft en lite underlig dag. Eller kväll. Det har känts så iallafall.
Vi åkte spontant in till stan kl 19 och vidare till Gärdet där det samlades ihop en massa folk som spelade Pokémon Go. Japp. Det spelet har blivit mer än bara populärt. Tror det är någon slags nostalgi tripp över det hela också.

Haha det kändes väldigt speciellt men roligt då det var en så udda aktivitet. Alla sprang runt i staden och letade efter Pokémons. Det hela blev som en slags orientering...

På vissa stopp stod massvis med människor. Alla där i bakgrunden spelar tillexempel. Känns som man brukar vara diskret med mobilspel men nu visste man direkt vilka som spelade eftersom alla följer samma karta och blippar på mobilen på samma sätt. Det var mycket olika typer av folk och alla i olika åldrar.

Vi gick vidare och hamnade lite överallt. Såg andra spelare titt som tätt. Några stopp och Pokémons fanns i Kungsträdgården. Där höll en hårdrockskonsert igång med ytterligare en folkmassa att ta sig igenom...

Men på Strandvägen blev det glesare och man såg inte lika många spelare där. Det var så varmt och vackert vid vattnet att jag blev pirrig och fick utomlandskänsla.

Vi tog en paus och åt en enkel McFlurry. Tyvärr loggades vi ut från spelet när vi tog den pausen så vi kom inte in igen under resten av kvällen. Typiskt. Men klockan var ändå runt 22 så vi åkte hem. Har gått 9 kilometer sammanlagt och det är ju bättre än att sitta i soffan som vi hade tänkt att göra innan.
Hoppas ni har det bra! Hej så länge!

Presentation

Hej! Välkommen till min blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards