Direktlänk till inlägg 4 december 2016

Att tänka på

Av Andrea - 4 december 2016 15:06

Hej hoppas allt är fint!


Jag har en seg söndag. Hittade därför en lista med frågor som jag tänkte svara på. Vet inte vad det kan säga om mig? Här är mina svar iallafall:


1. Vad är det snällaste någon sagt/gjort för dig? Varför var just det betydelsefullt?

Just nu kommer jag inte på något bestämt. Men det betyder allt när någon lyssnar på mig när jag behöver det.  

 

2. Vem inspirerar dig?

Jag har ingen idol men jag gillar öppensinniga människor som bara är helt genuint godhjärtade. Ofta vet de inte om det själva. De kan ha starka åsikter men de är inte trångsynta. Och även härliga personer som kan driva med sig själva, som vågar vara fjantiga och "fula" utan att tona ner sig själva för någon annans skull. Inte sådana "för jag bryr mig inte"-attityder, mer "jag är bara jag". Förstår ni vad jag menar?

 

3.Om du kunde åka tillbaka i tiden, vad skulle du säga till dig själv?

Jag tror faktiskt inte att jag skulle kunna säga något övertygande. Kanske bara "Våga mer, och våga säg ifrån" Mitt yngre jag hade varken förstått eller lyssnat även om jag skulle förklara vad jag nu vet om mig själv. 

 

4.Vad är det bästa du lagt pengar på och varför?

Hm, Håkans konsert är det jag känner just nu. Det bästa man kan lägga pengar på är nog upplevelser, som att resa tex eller varför inte, god mat! 


5. Om du kunde ändra en sak med dig själv, hur tror du att livet skulle bli bättre? Har du försökt påverka det?

Jag vill våga visa mer känslor utan att skämmas. Hm, visa uppskattning framför allt. Våga visa att jag bryr mig om andra och vill deras bästa. Är jämt osäker och drar mig hellre undan eller skämtar bort jobbiga känslor. Men idag förstår jag samtidigt varför och då kan jag jobba på att utmana det.  


 

6. Vad vill du bli ihågkommen för?

Oj... bara att bli ihågkommen räcker. Vad alla ska tycka om mig spelar ingen roll egentligen. Det är värst om man bara glöms bort. 


7. Vart känner jag mig tryggast?

I en längre jacka... annars i mitt hem med min familj.

 

8. Vad kunde dina föräldrar gjort annorlunda under din uppväxt?

Inget. Har haft det allra bäst hemma.


9. Vad ångrar du mest?

Finns alltid stunder då jag tänker att jag kunde gjort saker annorlunda, sagt mer, vågat mer osv. Mest ångrar jag när jag inte vågar ta kontakt. När jag låter mig själv hämmas av rädslor från något jag vill göra.

 

10. När jag är gammal hoppas jag att:

Jag är pigg och kry, har långt silvervitt hår, är bäst på att baka bullar och har världens sötast barnbarn och en lika pigg och kry man. Haha. Ska ha nån cool klädstil så jag kan känna mig som en modern häxa mohah.


11. Om jag kunde befinna mig någon annanstans just nu:

Skulle det vara i en fluffig king sized hotellsäng med mat och frukt i knät och en påslagen tv. Eller att jag står ute på balkongen i ljummen värme och undrar vad som händer då det spelas musik nedanför. Solen har just gått ner och man ska dra ut på en restaurang snart. Wääh...

 

12. Vad är jag stolt över? 

Min utveckling det här året. Hur jag utmanat mig själv, förstått mig själv och vågat mer. 2016 har varit en berg&dalbana av känslor.

 

13. Vad skulle jag göra om jag inte var rädd?

Woah... så mycket mer antar jag. Jag är (om det märks) rädd för det mesta hehe. Jag kan faktiskt inte svara på frågan, för jag undrar verkligen.

 

14. Vad är jag tacksam för?

Jag är tacksam för min familj och vänner. Det låter cliché men jag är oerhört tacksam. Känns som jag ofta haft turen att omges av bra människor. Som klassen jag går i nu med. Alla är så snälla och jag borde verkligen bli bättre på att visa min uppskattning! 



Kanske blir det något för 2017 att tänka på?

Hej så länge!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andrea - 14 juli 2017 19:25

  Det var ju bara ett måste att inleda med detta på min födelsedag. För ja, idag blir jag 22! *kastar konfetti*   Hej föresten! Idag har det bara bakats och bakats. Det har luktat konditori i hela huset men när mamma skalade en gurka, då l...

Av Andrea - 23 juni 2017 18:59


Hoppas ni har det bra vart ni än befinner er just nu! Idag var jag och familjen i Vaxholm och strosade, vi åt brunch och fikade vid vattnet. Det här måste vara typ första gången det var fint väder på midsommar, det var strålande sol! Annars har de...

Av Andrea - 12 juni 2017 08:18

Hallå på er! Jag har blivit så bortskämd i helgen. I fredags var det SKOLAVSLUTNING, äntligen är det över!! På morgonen samlades klassen hemma hos en klasskompis för en champagnefrukost. Det var mysigt och vi hade den bästa stunden på hela året me...

Av Andrea - 4 juni 2017 10:03

Hejsan, hoppas allt är bra med er! Igår var jag och Vicky inne på restaurangernas dag. Det var sjukt mycket folk överallt och Stockholms maraton var ivägen när vi kom upp från tunnelbanan. Fick gå ner igen och upp i andra utgången. Väl inne på fe...

Av Andrea - 30 maj 2017 11:25

Hej igen, hoppas allt är bra!Med mig är det bättre, dock har jag lyssnat på X antal mordfall sedan i söndags så att jag blivit vettskrämd för allt och alla. Verkar ha blivit mitt nya intresse...Mordpodden (lyssnat på allt) och sedan några stycken av ...

Presentation

Hej! Välkommen till min blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards