Direktlänk till inlägg 26 april 2016

When life give you lemons I complain about the lemons

Av Andrea - 26 april 2016 08:34

Ursäkta för långt inlägg... Är så jävla sur bara. Känner hur frustrationen mullrar som ett åskoväder inom mig. Hjälper inte att jag sovit dåligt för att katthelvetet har skrikit hela jävla morgonen sedan 4.

Vad som gör mig på otroligt dåligt humör och som ni säkert vet vid det här laget:

Arbetsförmedlingen. Dom kan ingenting och ljuger en rakt i ansiktet.
Man får liksom ingen hjälp. Första gången hamnade jag på "jobb-coachen" som jag trodde skulle hjälpte en att söka jobb och förbättra sitt CV, men NÄJDÅ! Där vi målade vi burkar och satt i ring för att skicka runt ett ägg för att berätta vad vi var stolta över med oss själva.
Vad fan? Vill dom inte att man ska jobba eller?
Och nu är jag fast på en skola utan ersättning efter 3 månader. Vi ska bli studiemotiverade genom att göra kottdjur och alla skolkar. På tisdag ska vi till Tom Tits.
Allvarligt.

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Jag önskar att jag kunde klara mig själv, det är bara då man får som man vill. Men jag kan tyvärr inte det och måste få hjälp. Lång suck.


Vad som hänt:
Jag började skolan i februari. Behövde kontakta handläggaren då jag skulle få ersättning via dem. Det var inte förens i början av mars som jag fick svar om att min handläggare var sjuk. Sedan svarade hon aldrig att hon var frisk så jag fick kontakta henne igen... Då hade hon tydligen åkt på semester i en månad?
Konstigt att hon inte meddelade mig innan det hade ändå varit en trevligt.
Dessutom fick jag liksom reda på att hon var borta från en i klassen som hade varit där personligen och letat efter henne för hon har samma handläggare...
Konstigt att ingen som jobbar där meddelar en istället att deras kollega är sjuk eller på semester i 2 månader!

Efter en rad mail, röstmeddelanden från olika håll dröjde det två veckor innan en ny person tog kontakt med mig och sa att hon skulle hjälpa till istället.
Lättad berättade jag mitt problem och fick nytt hopp. Sedan fick jag aldrig svar från henne igen. Hon blev ett spöke hon med.
Till och med pappa och min lärare har ringt flera gånger också men får inga svar.
De sitter på möte 24/7.

"Kontakta Försäkringskassan!", säger AF. 

*Ringer FK*

"Felet är hos AF", svarar FK. "Kontakta dom istället"


Jag mailade min tandläkare på tandregleringen förra torsdagen om nya snoddar. Han lär ju vara upptagen hela tiden tänkte jag men gissa vad? Jag fick svar direkt och nästa dag låg två påsar i brevlådan! Så ska det vara!

Tillbaka till helvetet.
I fredags hörde en tredje kvinna av sig från AF och sa att hon skulle försöka nå FK på måndag, alltså igår. Jag hörde inget från henne igår så nu har jag mailat henne på morgonen för att fråga.
Jag ska maila varje dag! Jag ska vara det första hon ser varje dag hon loggar in på datan! YEY.

Jag har inte ens kommit upp ur sängen. Ska gå om en halvtimme. Börjar tappa lusten att gå till skolan och det bidrar till depression. Vilket är superskoj när jag precis började må bättre!  
Blir så less när jag hade kunnat plugga på komvux istället (som jag kom in på men valde bort för jag redan gick här) eller så hade jag kunnat jobba...

På riktigt. Vad är det för fel på dom?? Värdelösa skit.
Jahopp, nu är det väl dags att fixa iordning mig. Idag ska vi fortsätta bygga på drömvärlden och det där kaninberget. Jag är jätte peppad och ser fram emot att leka med klister och papper! Det är inte varje dag man får släppa loss på sina kreativa krafter! HAHAHA :D 

Hej så länge. En dag kan jag skratta åt det här utan ironi.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andrea - 14 juli 2017 19:25

  Det var ju bara ett måste att inleda med detta på min födelsedag. För ja, idag blir jag 22! *kastar konfetti*   Hej föresten! Idag har det bara bakats och bakats. Det har luktat konditori i hela huset men när mamma skalade en gurka, då l...

Av Andrea - 23 juni 2017 18:59


Hoppas ni har det bra vart ni än befinner er just nu! Idag var jag och familjen i Vaxholm och strosade, vi åt brunch och fikade vid vattnet. Det här måste vara typ första gången det var fint väder på midsommar, det var strålande sol! Annars har de...

Av Andrea - 12 juni 2017 08:18

Hallå på er! Jag har blivit så bortskämd i helgen. I fredags var det SKOLAVSLUTNING, äntligen är det över!! På morgonen samlades klassen hemma hos en klasskompis för en champagnefrukost. Det var mysigt och vi hade den bästa stunden på hela året me...

Av Andrea - 4 juni 2017 10:03

Hejsan, hoppas allt är bra med er! Igår var jag och Vicky inne på restaurangernas dag. Det var sjukt mycket folk överallt och Stockholms maraton var ivägen när vi kom upp från tunnelbanan. Fick gå ner igen och upp i andra utgången. Väl inne på fe...

Av Andrea - 30 maj 2017 11:25

Hej igen, hoppas allt är bra!Med mig är det bättre, dock har jag lyssnat på X antal mordfall sedan i söndags så att jag blivit vettskrämd för allt och alla. Verkar ha blivit mitt nya intresse...Mordpodden (lyssnat på allt) och sedan några stycken av ...

Presentation

Hej! Välkommen till min blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards