Alla inlägg under september 2015

Av Andrea - 18 september 2015 23:56

Jag rensade gamla tecknings-lådan igår. Jag har äntligen fått en byrå till mitt rum, nu kan jag gömma lite skit i lådorna.

Skrattade gott och länge åt alla mina olika "fangirl och fix-idé perioder". Har haft sååå många, knäppt att jag har glömt bort det. Störst var nog sjöjungfrur, coola tjejer, älvor, påbörjade men knappt färdiga sagor (i mängder), Twilight, Resident Evil och manga. 
Fotade några av alla bilder. Egentligen inte de mest ihågkomna eller finaste teckningarna direkt. Men det är antagligen bara roligt i mina ögon så det spelar ingen roll. Jag saknar att rita,jag älskade verkligen att kladda på papper i flera flera år. Men jag fattar inte varför alla tyckte att jag var bra på det??


Okej, här kommer de i någon form av nummerordning även om jag är osäker på den egentliga ordningen.


1. Den där "Lillgamal" perioden alla barn har. Jag hade gjort en liten serie om varför man inte ska röka tillexempel... Hahah visst...



2.Jag hade en fågel period också. Jag älskade småfåglar och kycklingar... 


3. Jag har nog alltid älskat långklänningar och nu hittade jag högar av "mode idéer"...

Älskade mina nya pennor också så jag målade med allihop verkar det som. Undrar hur gammal jag var?


4. Ett tag ritade jag bara figurer i boll form. Jag har massvis med teckningar av dem, vissa har till och med namn och personligheter samlade i en liten bok... 


5. Ett ord... Twilight...

Asså jag vill inte ens erkänna hur mycket hemskt jag hittade från den perioden i mitt liv. Har glömt bort att jag var så fast och så galen.




6. Tack vare Twilight sedan hade jag en "Angsty-teen" romantisk period som innebar vampyrer eller änglar och heta kyssar. Alltså HAHA!

Tror att det här är någon egen variant av den där House of Night serien som var riktigt dålig, men som man tyckte om då för att den innehöll vampyrer med tatueringar i ansiktet... 


7. Perioden när jag älskade 1800-talet eller liknande. Tror att det var efter Stolthet och Fördom (serien från 1995). Gjorde mig besväret att hitta på tjusiga namn till varenda en av alla karaktärer jag ritade också...


8. Sedan kom Resident Evil med skräck och zombies och tog över mitt intresse med storm. Då blev det action, fight och vapen på teckningarna istället. Haha!

Jag visste inte att man höll i vapnen på det där sättet. 


Ja... Det här var nog inte ens 15% av innehållet från mina lådor. Roligt och pinsamt är det iallafall att gå igenom så många minnen.

 

Nu ska jag gå och lägga mig GOD NATT! 

Av Andrea - 15 september 2015 08:36

Hej!
Senaste nytt:
-Vi har firat Matilda hela söndag till måndag.
-Igårkväll fick jag höra att vår reseledare vi hade på Mallis är med i PH haha.

Bilder från lillasysters 13årsdag.

Av Andrea - 13 september 2015 13:00

Today's struggle, hur the kvack ser en groda ut?

Av Andrea - 12 september 2015 18:21

Hejsan! Hoppas alla har det bra :D

Alltså... jag åt m&m's igårkväll och under natten drömde jag den konstigaste mardrömmen på länge.
Jag befann mig på en tågperrong, det var lite folk som väntade där och jag såg en kille som hade köpt en stor påse med m&m som han skulle öppna. Tåget kom in precis när han fick upp påsen och han tappade ut alltihop. M&m(en-:sarna??) vällde ut på perrongen och de var SÅ MYCKET godis överallt. Hela marken var täckt i färgglada små kulor och killen blev gråtfärdig för att han hade tappat ut dem... Först tyckte jag synd om honom (han hade betalat för dem utan att få smaka liksom), men då öppnades tågdörrarna och människorna vällde ut från tåget. Det var SÅ MYCKET människor. Sedan började de halka runt på alla m&m ,folk på tåg har alltid så jäkla brottom. Men så började de falla ner på tågrälsen och allt var bara så hysteriskt...
Jag minns att jag skrek för tåget började åka och att alla skrek i panik.
Herre Gud. Kaos.

Vad f*n m&m?

Av Andrea - 9 september 2015 17:11

Jaha då har jag fått det konfronterat av läkaren också. Jag är allergisk mot katt och dammkvalster. Mest katt och det känns väl normalt eller vanligt. Men stackars Chai. Det förs diskussioner om han ska säljas eller inte här hemma och det känns som att det är mitt fel. Fast egentligen är det 3 av 4 familjemedlemmar som är allergiska mot honom nu...

Tyvärr blir kvalster nog det jobbigaste. Jag menar kom igen, jag är allergisk mot mig själv!

Och jag tycker att jag känner av det mest eftersom jag vaknar varje morgon med utslag och typ täppt näsa. Roligt, man blir ju aldrig frisk från allergier direkt. Önskar att det var något jag hade ätit istället så att jag kunde undvika det. Men nu är jag allergisk mot mig själv så... Icke sa Nicke.


Annars har jag och Matilda bakat kakor, jag tror att de blev bra!    



Av Andrea - 8 september 2015 14:50

Idag ringde jag vårdcentralen för att ta reda på mina provsvar. Det visade sig att jag numera är allergisk mot katt och dammkvalster.
Så... jag är alltså allergisk mot Chai och människor? Kul! Imorgon ringer läkaren och förklarar mer.

Av Andrea - 6 september 2015 16:48

Heej! Det blir visst lite långa pauser här. Men idag är jag i stort sätt frisk igen och det hände äntligen något som jag kan skriva om. 

För idag

...trumvirvel...

Var vi på bio!

Yay! Det är äntligen bio-väder eller vad säger ni? Det SPÖregnar verkligen ute. Jag har en fras som har fastnat i huvudet som jag tror kommer från en engelska lektion jag hade i lågstadiet, "It's raining cats and dogs". Hm.

It's raining men har också lyckats fastna från någonstans ifrån.  


Tillbaka till bion. Vi såg Insidan ut denna gång. Det är den där nya söta Disney Pixar filmen som handlar om känslor. Och åh så fin den var, jag blev glatt överraskad. Med handen på hjärtat säger jag att jag brukar föredra de med prinsessor haha. (Längtar efter den om den polynesiska prinsessan Moana tex.) 

Men Insidan ut var riktigt bra! Känns som Disney äntligen lägger i lite mer arbete i sina barnfilmer igen, och inte bara kastar fram något för pengarnas skull *host* Frozen *host*.

Den här tänker jag se igen fast på engelska någon gång.    

Jag har blivit så blödig på siståne. Speciellt med tecknade filmer, det är något extra med dem. De får mig att vilja börja gråta under hela filmen. Det behöver inte ens vara något sorgligt som händer, jag vill bara gråta haha. 

 

Animationen blir bara bättre och bättre, allt är så färglatt och fint och detaljerat och allt arbete bakom med storyboards asså de som gör filmerna har världens bästa jobb!? 

Okej, nörd. Men det är min sanning.

 

Ciao!

Av Andrea - 4 september 2015 15:26

Har varit sjuk hela veckan men det blev lite bättre nu när jag hittade musik.

Älskar den här låten och jag får äntligen höra orginalet (lyssnade på covers förut) men jag har någon slags fobi mot musikvideos, jag blir typ nervös när jag tittar på dem..?

Iallafall! De har så fina kostymer i den här (säger man så?).

Presentation

Hej! Välkommen till min blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards