Alla inlägg under oktober 2014

Av Andrea - 20 oktober 2014 23:52

Första lektionen av baristakursen avklarad. Först fick vi en espresso. Väldigt starkt men rätt gott ändå. Sen hade vi teori och på slutet fick vi göra eget kaffe med skummad mjölk. Godaste kaffet jag druckit om man får skryta lite haha.

Sen roade jag mig lite med fingervantarna medan vi väntade på bussen. Fick minnen från låg/mellanstadiet av denna filur.

Av Andrea - 20 oktober 2014 07:39

Jag har seriöst drömt att jag åkt buss tre nätter i rad nu...
Aja, igår bakade Matilda paj-äpplen. Äpplen med paj? De gick sönder i ugnen men det hindrade dem inte från att vara goda! Rekommenderas om ni har lust att testa äppelpaj på ett nytt sätt. Hade!

mat

Av Andrea - 18 oktober 2014 12:20

Åt asiatiskt igår YEY vad jag längtat!

Hysterisk utekväll igår dessutom. Testade Amba för första gången, helt ok ändå. Men det här är nog den bästa sammanfattningen av det hela. Om man tar bort delen om vad jag drömde inatt. Och ursäkta svenskan jag är sliten:

Av Andrea - 16 oktober 2014 10:27

Bilturen med bilchaffisen Vicky i spöregnet! Skräckfilms-senario på motorvägen då det typ blev vattenplaning och de andra bilarna stänkte upp vatten på rutan. Men det gick bra woohoo! Och vi hittade till Linnea utan att dö haha.

Testade ett Harry Potter test... Haha jag är fast nu antar jag. Men oj vad oväntat! Skulle jag passa in i det smartaste Hogwarts huset? Trodde jag var en Hufflepuff.

Jag och Vicky fick panik för Annabell trailern kom upp på TV (Den är äckligare när man sitter ensam i mörker) så vi panik smsade om det samtidigt och då fick t9 panik också... (Min t9 är värre än vanligt för nu är telefonen så stor så knapparna sitter längre ifrån. I-lands problem på hög nivå.) Det var roligare igår..

Av Andrea - 12 oktober 2014 12:58

Vad som åts igår plus chips och dipp... Ingen riktig mat bara mackor då vi var ute vid mitt gamla stall och plockade kantareller i skogen.
Men jag hade ingen bra dag igår. Jag kunde inte köra bilen alls, jag hade ett psykbryt på livet på kvällen och sen mådde jag skit illa inatt och höll på att spy kl 02 så jag sov en timme på badrumsgolvet innan jag vågade gå upp igen. Tror chipsen var orsaken på det sista. Men ändå. Tyckte det var en skit lördag.

Idag ska jag ut och gå någonstans och hoppas på att jag kan köra dit utan att vara en trafikfara.

Sen ska Vicky få briljera med sitt nya körkort inför mig och Linnea x) Dagens stora äventyr!

Av Andrea - 11 oktober 2014 10:49

Wow

Av Andrea - 7 oktober 2014 16:06

Skrattade som en tok när jag såg den här runway bilden(GIF)... Det var så jag såg ut när jag var hos tandläkaren ju! När hon fotade mig Canon kameran och jag skrattade ihjäl mig.

Hur kan dom hålla minen??

Av Andrea - 6 oktober 2014 21:40

Känner ni igen låten? Jag ville, en gång för alla, förstå exakt vad de sjunger om... Jag plockade ut lite meningar och Google översätt fixade ihop finaste lyricsen jag någonsin sett. (Jag är på flum humör igen.)

Ge din kropp alegria Macarena
Din kropp är pa "ge glädje och bra
Ge din kropp glädje, Macarena
Heeeeey Macarena
AAAhA

Macarena har en pojkvän som heter
Kallas namnges Vitorino

Macarena drömmar om El Corte
Det köper mer moderna modeller
Vi vill bo i New York
Och länka en ny pojkvän
AAAAhAA !!

Jag förstår inte så mycket mer...
"Macarena har en pojkvän som heter
Kallas namnges Vitorino"
Roligaste meningen jag skrattat åt tror jag. Men annars har jag skrattat mycket åt att man kan spela in ljud och sin röst på sms-chatten. En ny anledning till att störa sina vänner ännu mer!
Jag har också ritat, sett "Practical Magic" och Harry Potter för jag läste ut den tredje boken igår. Jag har väldigt mycket "feels" så jag nästan spricker men ingen håller på med HP längre så jag måste ta ut allt genom att rita i min ensamhet... frustration haha.

Presentation

Hej! Välkommen till min blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards