Alla inlägg den 4 oktober 2014

Av Andrea - 4 oktober 2014 13:42

Idag fick jag köra hela familjen för första gången. Det blev en tripp till skogen för vi skulle plocka svamp. Mamma och Matilda satt med i baksätet och tyckte det var spännande haha. Sen hade vi glömt korg/påse men det blev iallafall 3 handfulla högar med trattkantareller.
Det mest obehagliga som hände var att jag kände en svag bränd/rök lukt... Jag frågade de andra om de kände den också och då svarar pappa att dom brände människor. Jag trodde han skojade men han var helt allvarlig. "Jo men det är kremering. Det ligger en kyrkogård här..."
Uuh... Onödig information tycker jag.

Nu bakar mamma och Matilda bullar så det luktar gott istället.

Jag hade en massa obehagliga drömmar inatt kom jag på. Som om jag hade feber. Den som jag minns starkast handlade om oväder. Det var mörkt ute och det åskade utan regn. Chai satt och tittade oroligt ut genom mitt fönster. Plötsligt slår blixten ner precis intill och hela huset skakar och det blir vitt och jag hör någon skrika utanför så jag rusar fram till fönstret och tittar ut. Jag hinner precis se att grannen i huset mitt emot oss ligger i en solstol, som hon verkade ha somnat i, på sin balkong. Men precis då träffar blixten henne. Det är sån kraft i den att jag själv känner stöten i hela kroppen, ni vet en sådan där äckligt stark electrisk stöt. Jag vaknade livrädd och trodde jag sett henne dö på riktigt. Kl var 5 och jag var kallsvettig. Jag vet inte om jag fortfarande halvsov för jag kände fortfarande smärtan i hela kroppen. Framförallt i höger skulderblad, axel och nackpartiet... Senare berättade jag om drömmen för mamma och hon frågade hur det var med min nacke. Och då känner jag att den var mycket bättre! Det gör lite ont om jag vrider den fullt höger men ändå. Det måste ha smärtat i den inatt, eller så vred jag på mig i sömnen för fort, nerverna kanske "hoppade rätt". Och smärtan liknade en blixt i drömmen. Lite knasigt. Läskigt var det iallafall haha. Men jag är glad att nacken nästan är bra igen!


Bild från igår:

Presentation

Hej! Välkommen till min blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards