Direktlänk till inlägg 25 januari 2017

Skola skola och skola

Av Andrea - 25 januari 2017 16:13

En del änglar bär svart
Flyger med brutna vingar

-Håkan Hellström

Det är några jag tänker på varje gång jag hör den snutten. Vill bara kunna krama om dem eller något.

Hej föresten!
Har bara skrivit udda inlägg på senaste känner jag och det här blir nog det sista inlägget över huvudtaget på ett tag. Har verkligen inte tid att skriva här längre tyvärr. Funderar på om jag ska stänga av mobilen osv så fort jag är hemma och under hela helgen så att jag kan grov fokusera på plugget. Trist. Ska inte tjata om hur mycket det är men det är så ont om tid till allt att det minsta lilla blir massivt.
Vår lärare var sjysst och gav oss helgen på oss istället för att ha inlämning nu på fredag, och han formulerade sig så bra: "Jag bryr mig inte om när ni lämnar in era uppgifter och sådär... Bara det är i tid och allt är rätt." Sedan skrattade han (ond).
Och helt random fick vi veta att en annan lärares man heter Sten och är geolog. Alltså en sådan som forskar om berg och jordarter. Vilket sammanträffande. Haha.

Hemma skriksjunger mamma ett mantra som hon gjorde på yogan igår. "Ong Namo Guru Dev Namo!" Så nu har jag det också i huvudet.

Annars flyger dagarna förbi här i snigelfart. Finns ingen som helst logik i den meningen, men det är så det känns!

Ta hand om er!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andrea - 14 juli 2017 19:25

  Det var ju bara ett måste att inleda med detta på min födelsedag. För ja, idag blir jag 22! *kastar konfetti*   Hej föresten! Idag har det bara bakats och bakats. Det har luktat konditori i hela huset men när mamma skalade en gurka, då l...

Av Andrea - 23 juni 2017 18:59


Hoppas ni har det bra vart ni än befinner er just nu! Idag var jag och familjen i Vaxholm och strosade, vi åt brunch och fikade vid vattnet. Det här måste vara typ första gången det var fint väder på midsommar, det var strålande sol! Annars har de...

Av Andrea - 12 juni 2017 08:18

Hallå på er! Jag har blivit så bortskämd i helgen. I fredags var det SKOLAVSLUTNING, äntligen är det över!! På morgonen samlades klassen hemma hos en klasskompis för en champagnefrukost. Det var mysigt och vi hade den bästa stunden på hela året me...

Av Andrea - 4 juni 2017 10:03

Hejsan, hoppas allt är bra med er! Igår var jag och Vicky inne på restaurangernas dag. Det var sjukt mycket folk överallt och Stockholms maraton var ivägen när vi kom upp från tunnelbanan. Fick gå ner igen och upp i andra utgången. Väl inne på fe...

Av Andrea - 30 maj 2017 11:25

Hej igen, hoppas allt är bra!Med mig är det bättre, dock har jag lyssnat på X antal mordfall sedan i söndags så att jag blivit vettskrämd för allt och alla. Verkar ha blivit mitt nya intresse...Mordpodden (lyssnat på allt) och sedan några stycken av ...

Presentation

Hej! Välkommen till min blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards