Direktlänk till inlägg 23 januari 2017

Mardrömmar om troll

Av Andrea - 23 januari 2017 17:34

Hejhåå, hur mår ni?

Jag drömde en jätte konstig mardröm igen. Drömmar är så himla ologiska att det blir komiskt och väldigt obehagligt. Därför skriver jag ner dem.

Det började med att jag och två från klassen tillsammans med en lärare diskuterade något väldigt hemligt i ett litet rum. Vi hade nämnligen börjat hitta bevis för någon teori som bevisade anledningen till ett visst beteenden hos människor. (Vi har läst om människans evolution precis, måste vara en twist på det) Det vi hade tagit reda på var att det fanns DNA från troll hos ett antal människor... Ja... Iallafall, vi diskuterade detta tystlåtet och intensivt medan jag lade märke till en liten flicka som kom ut från rummet intill. Hon var runt 5 år och frågade om hon kunde låna häftapparaten som stod på vårt bord. "Javisst" sa vi och höll tyst. Sedan märkte vi att hon inte stängde dörren efter sig och från hennes rum kom ett obehagligt "saftigt" klickande.
Varför jag plötsligt kände mig olustig visste jag inte förens flickan kom ut igen med ett brett leende. Hon höll ett knyte i famnen och såg stolt ut. "Titta vad jag gjort!", sa hon och visade oss. Det var ett dockhuvud inlindat i en filt och till vår fasa såg vi att den var ihophäftad av riktig människohud... Jag kastade mig bakåt och min klasskompis skrek åt henne att man inte får göra så. Min andra klasskompis blev istället exalterad och klappade händerna. "Det här bevisar ju allting! Fattar ni inte?!"
Jag själv kastade en apparat (telefon?) i golvet och skrek "Det här får inte komma ut till fel folk!" och flydde ut ur rummet i panik och bemöttes av skrikande barn överallt. Tydligen befann vi oss på en förskola? Jag sprang genom en korridor och såg att det redan var försent. Vuxna i skyddsmundering slängde sopsäckar över huvudet på vissa barn som kunde tänkas vara "smittade". Och jag fortsatte springa och hörde mig själv skrika "Ni gör fel! Ingen kan bli smittad, det finns i generna!"

Haha... kaos. Kändes som en film där vi var galna vetenskapsmän som tydligen studerade en förskola och det gjorde allt ännu mer obehagligt. Hatade den drömmen.

Ja... Och hur har dagen varit? Jag har typ stirrat i tomma luften och mått dåligt efter den där hemska mardrömmen. Annars har jag fått reda på hur jag ligger till i ämnena och även hur mycket som är kvar. Herre Gud vilken fight det kommer vara denna vår. Kommer vara helt utslagen efteråt. Vet inte om jag ska längta eller inte...

Ha det bra!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andrea - 14 juli 2017 19:25

  Det var ju bara ett måste att inleda med detta på min födelsedag. För ja, idag blir jag 22! *kastar konfetti*   Hej föresten! Idag har det bara bakats och bakats. Det har luktat konditori i hela huset men när mamma skalade en gurka, då l...

Av Andrea - 23 juni 2017 18:59


Hoppas ni har det bra vart ni än befinner er just nu! Idag var jag och familjen i Vaxholm och strosade, vi åt brunch och fikade vid vattnet. Det här måste vara typ första gången det var fint väder på midsommar, det var strålande sol! Annars har de...

Av Andrea - 12 juni 2017 08:18

Hallå på er! Jag har blivit så bortskämd i helgen. I fredags var det SKOLAVSLUTNING, äntligen är det över!! På morgonen samlades klassen hemma hos en klasskompis för en champagnefrukost. Det var mysigt och vi hade den bästa stunden på hela året me...

Av Andrea - 4 juni 2017 10:03

Hejsan, hoppas allt är bra med er! Igår var jag och Vicky inne på restaurangernas dag. Det var sjukt mycket folk överallt och Stockholms maraton var ivägen när vi kom upp från tunnelbanan. Fick gå ner igen och upp i andra utgången. Väl inne på fe...

Av Andrea - 30 maj 2017 11:25

Hej igen, hoppas allt är bra!Med mig är det bättre, dock har jag lyssnat på X antal mordfall sedan i söndags så att jag blivit vettskrämd för allt och alla. Verkar ha blivit mitt nya intresse...Mordpodden (lyssnat på allt) och sedan några stycken av ...

Presentation

Hej! Välkommen till min blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards