Alla inlägg under december 2014

Av Andrea - 21 december 2014 18:54

Släkten var här och med lite kaos som vanligt. Nu är det bara tre dagar till jul! Då kommer alla hit igen haha.

Av Andrea - 19 december 2014 19:17

Jag är sådan som varken gillar kaffe eller te. Om jag ska dricka någon varm dryck blir det choklad. Varm mjölk med endast kakao. Mm!
Men idag hade jag lite ont i halsen. Kokade vatten och hade i honung och en citronskiva. Gillade det faktiskt! Brukar inte gilla honungsvatten annars heller haha.

Av Andrea - 18 december 2014 19:24

Nu är vi hemma igen och ska fika. Mamma ska öppna sina presenter också.

Såg en godisskål som jag ville ha när vi gick inne i stan. (Dipp och popcorn också! Men helst godisskålen. Fanns ingen chips... Snacks funkar, dippa gurkor är ju gott haha okej heej det räcker) Fanns massor av färger men den ljusblåa var min favorit!

Vi firade mamma på en Tapas restaurang. Jag och pappa tyckte det var gott men mamma och Matilda tyckte det var sådär verkade det som. Jag fick en sangria drink. Faktiskt väldigt god även fast den lilla mängden alkohol bestod av rödvin! Till maten valde jag fläskfiléspett, quesadillas med guacamole och friterad potatis i stark sås. Allt hamnade lite överallt så vi fick plocka. Tyckte ändå att jag valt bäst mohah.

Av Andrea - 18 december 2014 09:14

Nu är allt täckt i fin vit snö. Längtar tills jag får gå ut och andas lite frisk luft. Har snytit sönder tre toarullar under den senaste tiden och nu när jag har nässpray och kan andas lite mer normalt känner jag att det luktar sjukdom och instängt. Uuh... kanske ska jag försöka städa? 

Av Andrea - 17 december 2014 14:03

Haha.

Jag är fortfarande hemma men nu börjar jag bli feberfri. Tjoho! Imorgon är det nämligen mammas födelsedag så vi ska gå på restaurang. Jag vill ju självklart följa med!

Har precis ätit frukost. Drack varm choklad och blev glad av snön. Såg även att det låg tomtar och nissar på golvet lite här och var. Chai... Han hade tydligen dränkt en i sin vattenskål här om dagen också.

Har inte varit utomhus sedan i lördags tror jag. Och jag har bara varit instängd i mitt mörka rum och legat under två täcken med handduk på pannan. Nu orkar jag iallafall gå runt i huset men det är rätt mörkt överallt. Men jag har längtat efter snön så jag var ju tvungen att känna lite på det. Friskt och vitt!

Asså nooooo! :(

Av Andrea - 16 december 2014 20:17

Jag vill tillägna detta helhjärtade tack till världens bästa... uppfinning! Nämligen nässprayen. (Haha) Seriöst. Herre Gud vad livet känns bättre.

Av Andrea - 15 december 2014 13:41

Haha jag vet inte varför men jag fick skrattattack av pappas svar. Är det en katt? Förstår inte haha.
Men ja, jag ligger fortfarande i sängen med feber. Den går upp och ner så jag passar på att läsa och blippa på mobilen när jag orkar. Blir uttråkad. Jag fasar inför imorgon eftersom jag troligtvis måste skjuta upp tandläkarbesöket. Uuh livet är orättvist, jag som ville rycka ut mina tänder men så ska jag ha influensan istället. Det roliga är att jag skriver det helt utan ironi.

Satte precis på Trassel också när Vicky plötsligt smsade... jag fick nästan en hjärtattack.

Presentation

Hej! Välkommen till min blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards