Alla inlägg under september 2014

Av Andrea - 9 september 2014 21:24

Hejsan! Igår var jag på bio med Vicky och Linnea. Haha lite spontanbio igen.. Jag borde skaffa klubbkort! Vi såg If I stay och den var fin. Började gråta när farfarn sa "hejdå". Vill inte spoila mer än så haha. Men den var bra! Fin musik och så med.

Det här åt jag, godis också. Haha.

Av Andrea - 7 september 2014 12:45

Fick mig att skratta.

Idag ska jag plugga och jag har blivit tvingad att gå spåret. Så ska väl försöka göra det strax. Usch har slutat röra mig helt igen och bara stannat inne, legat i soffan och ätit havrebollar och haft sötsug. Vad hände med all motivation? Känner hur finnarna ploppar upp.. Haha okej. Jag måste iallafall sluta med det här "allt eller inget tänket".

Av Andrea - 5 september 2014 18:07

Whööw fick äntligen lite positiv feedback igen från min körskollärare. Heh vi har fått gå tillbaka till otrafikerade vägar, igår var vi till och med tillbaka på krypkörning i villaområden och hitta dragläget i backen. Jag behöver öva på min nedväxling eftersom jag inte kan hantera det ute på vägarna. Fick till och med sitta bredvid och titta när han körde ett varv trots att det finns dubbelkommando! Haha så illa har det varit. Men idag, äntligen, klarade jag att växla ner betydligt mjukare. Jag börjar se lite ljus! Haha och så körde jag i 40, mycket försiktigare, i den kurviga uppförsbacken som är skymd. Igår körde jag den i 60 och fick skäll.
Jag och pappa var på handledarkurs igår också. Kände igen mig i allt hon som ledde kursen sa att hennes elever brukar göra hehe. Och blev glad när hon sa att alla elever blir trötta när de kört för det är så mycket nytt att tänka på. Föräldrar brukar jämt säga "amen hur då du har ju bara kört bil..." HA det är inte bara jag mamma och pappa! Jag blir alltid skittrött. Nu vill jag sova i hundra år.

Havrebollar!

Av Andrea - 3 september 2014 12:11

Igår körde jag bil som vanligt och det gick väl sådär men helt ok. Sen följde jag med Vicky till Gillingebanan men fick tyvärr inte titta på när hon voltade och krockade haha. På kvällen skulle jag på handledarkurs med pappa men den blev flyttad till torsdag istället.
Sen sov jag dåligt i natt. Var stressad redan 5 på morgonen när jag hörde mamma gå upp. Drömde att jag kom försent till min körlektion och då blev min lärare sur. Först skulle jag försöka styra en ratt som styrde sig själv och hindra den från att köra in i väggarna (ja vi körde inomhus?). Sen skulle jag åka själv på motorvägen till mitt gamla stall... (Jag har inte kört snabbare än 60)
Idag var det möte på arbetsförmedlingen kl 9. Förstod inte så mycket och var trött. Har iallafall fått med mig lappar hem. Efter det var det dags för körlektion igen. Det gick skit dåligt. Körde för fort, (är alltid för försiktig annars?) glömde växla hela tiden, bromsade jätte hårt och var tankspridd.. Min lärare undrade vad det var för fel för han tyckte det nästan var katastrof hehe om han inte vetat att jag kan bättre var det gränsfall för att byta till automat... och så undrade han om jag hade sovit dåligt. Ha-ha...... jag måste skärpa mig.
Jag hoppas att jag inte börjar bli rädd och sätter käppar i hjulet för mig själv. Jag känner mig själv. För det slutar alltid så med allt jag gör. Det handlar inte om körlektionerna egentligen. Jag har ångest i stort sätt varje dag. Så fort jag kommer utanför den bekväma lilla lådan liksom. När det handlar om körlektionerna får jag tänka att jag faktiskt betalat väldigt mycket för att göra det. Så jag ska kämpa och jag ska lyckas! Jag ska ha ett körkort nästa månad! Lite självboost kan inte skada haha.

Matsäcken från igår xP

Presentation

Hej! Välkommen till min blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards