Direktlänk till inlägg 21 september 2014

Ojoj glömmer bort bloggen

Av Andrea - 21 september 2014 09:34

Fredag kväll: Det blev bio i fredags, kan ni tänka er. Det händer inte ofta! Men det blev ingen spontan faktiskt, denna bokades innan haha. The Maze Runner blev det och den var väl okej. Typ Hunger Games. Helt klart en underhållande film att se på bio men den var lite svår att förstå så jag vet inte om jag tyckte att den var bra egentligen. Jag ville veta varför dom var instängda där, vem som helst fattade att det var ett test men asså en bättre förklaring... Borde kanske läsa boken?
Fredagens bästa skratt var när en trailer spelades upp innan filmen. Vi satt i en salong med typ 500 pers och det flesta var tjejer. Konstigt, en film med bara killar i (förutom en tjej) och en Dylan O'Brien ooooch söta Thomas Brodie-Sangster (som är 24??).
Haha iallafall! Det var en skräckfilm som visades om en docka. Annabelle typ? Det var tända lampor, fullsatt och inte alls lika högt ljud som det brukar vara på bios och alla skrek som galningar åt allting. Hahaha herre Gud skrattade nästan så jag kände tårarna. In zoomning på dockans ansikte, in zoomning på en symaskin *läskig musik* någon som blir jagad. Allt blev komiskt istället.
En annan "rolig" sak som hände var på vägen in till stan. Vickys buss var sen och jag väntade på perrongen. Tåget kom och då såg jag henne komma uppför trappan så jag ställde mig i dörröppningen, när hon var igenom spärren typ 1 sekund senare klev jag in. Och dörrarna stängdes precis framför ansiktet på henne. Jag fick skrattattack när jag långsamt rullade iväg för man ser varandra genom rutan hela tiden. Antar att jag såg ut som en elak människa som skrattade åt de människor som missade tåget. Det kändes jätte stelt för jag kunde knappt hålla mig.

Fredag förmiddag: Innan allt det där körde jag på motorväg. Kaos. Det var läskigt. Haha och min lärare säger att jag tycker allt är läskigt. Till och med parkering. Sant. Har fått lite kritik igen för jag inte är mer aktiv i bilen och jag missar viktiga saker som jag egentligen ser, bara det att jag blir handlingsförlamad...

Fredag natt: Mardröm. Jag hade uppkörning. Jag är inte redo. Vicky satt med i baksätet och skulle hålla i allas väskor? Uppkörnings gubben satt bredvid mig med penna och block. "Jag kommer inte säga någonting så nu är det upp till dig." Jag börjar köra och jag kommer inte ihåg vad jag gjorde men gubben säger "FEL!" och skriver något i blocket. Jag tyckte att han kunde stryka allt men jag skulle fortsätta i en timme. Så jag körde vidare. "Tänk på väglaget" säger han plötsligt. Då märkte jag att asfalten typ gått sönder och jag fastnat emellan, i sand och konstiga fåror? "Hur löser du detta?" frågar gubben. Plötsligt hör jag larm och ser blinkande gula ljus och bommar som fälls ner. Jag fattar att jag är fast på ett spår och en spårvagn eller ett tåg är påväg dit och jag kan inte ta oss därifrån. "Lös det!" säger han lika lugnt.

Haha... ångest drömmar är så roliga..?

Så igår, lördags då, satt jag och pluggade hela dagen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andrea - 14 juli 2017 19:25

  Det var ju bara ett måste att inleda med detta på min födelsedag. För ja, idag blir jag 22! *kastar konfetti*   Hej föresten! Idag har det bara bakats och bakats. Det har luktat konditori i hela huset men när mamma skalade en gurka, då l...

Av Andrea - 23 juni 2017 18:59


Hoppas ni har det bra vart ni än befinner er just nu! Idag var jag och familjen i Vaxholm och strosade, vi åt brunch och fikade vid vattnet. Det här måste vara typ första gången det var fint väder på midsommar, det var strålande sol! Annars har de...

Av Andrea - 12 juni 2017 08:18

Hallå på er! Jag har blivit så bortskämd i helgen. I fredags var det SKOLAVSLUTNING, äntligen är det över!! På morgonen samlades klassen hemma hos en klasskompis för en champagnefrukost. Det var mysigt och vi hade den bästa stunden på hela året me...

Av Andrea - 4 juni 2017 10:03

Hejsan, hoppas allt är bra med er! Igår var jag och Vicky inne på restaurangernas dag. Det var sjukt mycket folk överallt och Stockholms maraton var ivägen när vi kom upp från tunnelbanan. Fick gå ner igen och upp i andra utgången. Väl inne på fe...

Av Andrea - 30 maj 2017 11:25

Hej igen, hoppas allt är bra!Med mig är det bättre, dock har jag lyssnat på X antal mordfall sedan i söndags så att jag blivit vettskrämd för allt och alla. Verkar ha blivit mitt nya intresse...Mordpodden (lyssnat på allt) och sedan några stycken av ...

Presentation

Hej! Välkommen till min blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards