Alla inlägg den 2 mars 2015

Av Andrea - 2 mars 2015 19:02

Min lillasyster kom hem mitt på dagen idag från skolan för att en unge tappat en dator i huvudet på henne. Hon fick ett sår och en bula i pannan. Skolsyster fick ringa efter pappa så att hon blev hämtad eftersom hon var en aning snurrig.
De har under och överskåp i sin skola och hon som tappade datorn stod tydligen ovanför henne och rafsade efter sina saker. Det värsta var att den där ungen inte verkade märka något, vilket jag tycker låter väldigt konstigt..?
För det första: Vem märker inte att man tappar sin dator??
För det andra: Hur märker man inte att det sitter en person rakt under en??
Och om man faktiskt har missat det...
För det tredje: När man plockar upp datorn från golvet, hur missar man att det sitter en person precis där och blöder i huvudet??
Inte vet jag. Det måste ha varit en riktigt stressad 12 åring. Aja det var iallafall inte med flit och det blev ingen hjärnskakning.

Min dag då? Tja... jag har städat... Chai's kattlåda. Sen lade jag märket till, när Matilda tittade på något barnprogram på Disney Channel, vilka "hemska skämt" de har. Om man nu ska vara en sådan kritisk vuxen som tycker att allt är olämpligt för barn. Haha.
Iallafall, det jag lade märket till var att de lär barn att vara elaka mot varandra typ? De hånar varandra ofta, särskillt utseendet och ibland vikt till exempel. Och direkt efter någon säger något "elakt" klipper de in ljudet av en skrattande publik så att man fattar att man ska skratta. Ni vet nog vad jag menar?
Alltså, lär inte det barnen bokstavligen direkt att det är okej att håna andras utseenden? Det-är-inte-elakt-det-är-kul aktigt.
Inte vet jag. Jag bara undrar lite.

Till något roligare. Som inte är så roligt egentligen eftersom jag hade tråkigt när jag hittade dem. Fast jo, några är lite roliga. Så här kommer dem! "Moderna" ordspråk!

Öh ja.. Vad klok och vis man blev nu!

Och här en en Chaison som jag inte orkade släppa in för han stod på baksidan.

Presentation

Hej! Välkommen till min blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards