Alla inlägg under oktober 2015

Av Andrea - 12 oktober 2015 15:15

Idag har jag som vanligt lagat tomatsås och även gjort gnocchi's.
Det har blivit en standard.

Igårkväll blev jag jätte sötsugen, så jag bestämde mig för att testa på Monkey bread.
Det är typ bulldegsbollar rullade i kanel och socker som man placerar i en form. Man kan fylla dem med olika saker också, men det gjorde inte jag. Det var redan så mycket smör och socker och kanel och karamellsås och pistasch nötter.
En himla kaloribomb alltså! Jätte nyttigt.

Tyvärr var jag inte lika sugen på sånt idag. Kände hur jag nästan blev helt vit i ansiktet efteråt. Haha.

Man kan verkligen se allt socker och hur allt är dränkt i den dära karamellsåsen...

Både jag och pappa mår jätte illa nu. Jösses! Vad har jag gjort!?


Nej men vet ni vad, jag tror faktiskt att jag börjar bli gammal. Har börjat tappa min stora kärlek för sött och socker, jag märker att jag äter det på grund av vana.

Och för att jag är uttråkad...

Och jag är uttråkad jämt...

Det är fortfarande gott men jag njuter liksom inte, om ni förstår vad jag menar? Så jag ska nog försöka skärpa mig lite. Eller mycket. Ska köra några sockerfria dagar framöver och se hur bra det går. Jag hoppas att det går bra.

Hej så länge!

Av Andrea - 11 oktober 2015 23:27

Jag har gjort en lista med "Halloween" filmer (för mesar som jag) som jag vill se under oktober. Som inte är läskiga haha.
Det här är dem jag sett än så länge:

-Scream serien
Såg första avsnitt men den var inte bra.
-Hercules
Åh vilken nostalgi!
-Atlantis the lost empire
Mindes ingenting av den från när jag var liten, men jag gillade den verkligen!
-Vägen till El Dorado
Asså, så roliga karaktärer.

Haha jag kommer aldrig sluta älska tecknat.

Av Andrea - 10 oktober 2015 16:01

Vi kom precis hem från ett kalas. Vi firade Olle som har fyllt 13 år!
Den sista i vår släkt att lämna barnaåldern. Firades med generösa sockerbomber.

Nu sitter jag hemma och undrar vem det är som spelar så hög musik i området. Basen dånar verkligen, hela huset gungar, haha. Blir på partyhumör fast jag är trött. Tar nog en tupplur istället.
Hej så länge!

Av Andrea - 7 oktober 2015 11:50

Så... Hej allihopa.
Jag har precis hört talas om det här...

Om jag har förstått det rätt, ska det vara samma story med Edward och Bella men i ombytta roller. Alltså Bella är en kille och Edward är en tjej den här gången.
Ganska okreativt gjort tycker de flesta. 

Hur ska jag känna mig? Kommer jag att vilja läsa den?? Förmodligen inte?

I mitt huvud finns ett "Joo, varför inte?" men även ett starkt "NEEJ! aldrig mer Twilight!"
Haha. Svåra känslor det där.
Har format någon sorts hat nostalgisk känsla för Twilight. Och det är bara för att alla andra antingen hatar eller älskar böckerna. Sådant smittar ju.
Jag tycker på riktigt att böckerna inte är bra skrivna. Nu när jag har läst så mycket annat och utvecklats osv. Men det är synd att jag ska börja hata något som jag älskade så mycket förut. Det får jag inte glömma. Min slutsats? Jag kommer varken bli exalterad eller vråla ut i frustration för att Twilight ännu inte är över. Jag rycker på axlarna och säger "meh".

Haha ha en trevlig onsdag,
Ciao!

Av Andrea - 4 oktober 2015 18:30

Hejsan!
Idag bakade jag väldigt stora och väldigt små bullar.

Av Andrea - 3 oktober 2015 14:59

Värken dunkar, humöret det sviktar
Jag tappar mitt tålamod,
Men jag vill inte skrika...
Låtsas allt är bra, jag gör vad som helst!

Mitt theme.

Av Andrea - 1 oktober 2015 16:38

Glad oktober!

Har nyss kommit hem från tandregleringen och spänt tandställningen ytterligare. Nu har jag satt in fjädrar som ska dra ihop gluggarna. Men nu är det inte lång tid kvar!
Håll ut mig själv, håll ut!

Ångrar mitt val av huskur i håret. Hur får man bort oljan? Har tvättat håret flera gånger, varje dag tror jag, sedan jag tog i det. Som tur har jag inte behövt gå utanför huset.
Förens idag...
Det ser hemskt fettigt ut och ändå tvättade jag allt vad jag kunde innan jag åkte iväg idag. Verkar som det mesta gick bort på ena sidan...
Får låtsas att det är blött när jag ska någonstans heh.

Presentation

Hej! Välkommen till min blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards