Direktlänk till inlägg 9 januari 2014

Så var det resan hem också.

Av Andrea - 9 januari 2014 14:57

Skrevs kl 3 i natt.
Natten innan vi skulle åka hem från Indien (förrgår natt) drömde jag en mardröm. En vanlig mardröm som andra folk brukar ha, en sån där katastrof dröm när alla dör och man vill gråta. Jag brukar inte drömma sånt men hjälp det kändes nästan som en varning!
Vi åkte buss i England igen och chauffören somnade eller dog över ratten. Alla från kaos planet var där och skrattade och sa att dom inte orkade längre vi kan lika gärna dö allihop. Så körde vi in i ett stängsel och bussen voltade eller nåt och jag såg min lillasyster få nåt vasst i magen så att det kom blod ur munnen på henne.

Gissa vart jag är nu? Jo jag är på Heathrow igen. Jag var där igår oxå... Resan från Goa till Mumbai gick bra, precis som från Arlanda till Mumbai på vägen ner för 10 dagar sen. Men när det blev dags att flyga med Mumbai planet, tro inte att dom efter en timmes försening ropar ut i högtalarna att det är TEKNISKA FEL! Alla ska stanna i sina stolar och vi tänker att det här är ju fan i mej inte sant. Vi hinner se nästan två filmer igen och får flygplansmat, flash back på det. Sen byter planet pilot? Och vi lyfter... Det kändes inte säkert?! Förra planet (samma plan) hade ju läckande olja in i motorn för 10 dagar sedan. Om vi hade lyft då hade ena motorn antagligen exploderat och vi hade antagligen störtat och antagligen dött... Så när vi väl lyfte ca 3 timmar senare var JAG KOMMER DÖ MED DET HÄR PLANET det enda jag kunde tänkte på. Men det blev en utdragen helvetes flygning i 10 timmar och sen var vårt Sverige plan inställt så vi fick nöd evakueras till Londons hotel "Hoppa" eller "Holiday in" som stinker inpyrd cigarettrök. (Ja London och bussar igen som i min dröm.) Alltså vad är det för fel på bolaget? Varför inte byta plan eller nåt?? Sammanlagt har vi varit i England i två dygn... Och flygresorna har förstört hela semestern! Åk aldrig med Jet airways till Indien eller i huvud taget någonstans. Det är inte värt det! Jag spyr av trötthet.



Engelska frukosten vi fick imorse var faktiskt okej men jag fick skrattanfall. Dom hade en plättmaskin och den där lilla kom ut först!





Alltså vädret i England var jätte fint! Så tror man det ska vara så i Sverige med men nu är vi här på Arlanda... Grått och mörkt! Men jag är glad för jag är HEMMA!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andrea - 14 juli 2017 19:25

  Det var ju bara ett måste att inleda med detta på min födelsedag. För ja, idag blir jag 22! *kastar konfetti*   Hej föresten! Idag har det bara bakats och bakats. Det har luktat konditori i hela huset men när mamma skalade en gurka, då l...

Av Andrea - 23 juni 2017 18:59


Hoppas ni har det bra vart ni än befinner er just nu! Idag var jag och familjen i Vaxholm och strosade, vi åt brunch och fikade vid vattnet. Det här måste vara typ första gången det var fint väder på midsommar, det var strålande sol! Annars har de...

Av Andrea - 12 juni 2017 08:18

Hallå på er! Jag har blivit så bortskämd i helgen. I fredags var det SKOLAVSLUTNING, äntligen är det över!! På morgonen samlades klassen hemma hos en klasskompis för en champagnefrukost. Det var mysigt och vi hade den bästa stunden på hela året me...

Av Andrea - 4 juni 2017 10:03

Hejsan, hoppas allt är bra med er! Igår var jag och Vicky inne på restaurangernas dag. Det var sjukt mycket folk överallt och Stockholms maraton var ivägen när vi kom upp från tunnelbanan. Fick gå ner igen och upp i andra utgången. Väl inne på fe...

Av Andrea - 30 maj 2017 11:25

Hej igen, hoppas allt är bra!Med mig är det bättre, dock har jag lyssnat på X antal mordfall sedan i söndags så att jag blivit vettskrämd för allt och alla. Verkar ha blivit mitt nya intresse...Mordpodden (lyssnat på allt) och sedan några stycken av ...

Presentation

Hej! Välkommen till min blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards